Марката New Balance е една от най -старите американски спортни марки, произвеждащи предимно обувки, и се характеризира със своята главна буква N върху обувките. Марката е основана през 1906 г. в Брайтън, близо до Бостън, от британския гражданин Уилям Джей Райли под името New Balance Arch Support Company.
От самото начало обувките са фокусирани върху въпроса за поддържане на свода на стъпалото, което е свързано със специално оформени вложки за обувки със специален акцент върху ергономичността и функционалността. Първата стелка за обувки на тази марка е проектирана според модела на пилешки крак. Тя осигурява на крака три нови точки на опора, откъдето идва и вдъхновението за самото име на марката в търсене на нова посока за насърчаване на стабилността - New Balance.
Едва през 60-те години на миналия век обувката става достояние на широката публика, когато New Balance, освен със специализираните вложки, излиза със своя собствена обувка за бягане - легендарния модел Trackster, с вълнена подметка, който скоро се превръща в култова маратонка за свободно време.
Благодарение на успеха на Trackster, през 1972 г. компанията сменя собственика си, марката е купена от Джим Дейвис и започва масово производство. В рамките на 10 години след превземането на компанията от Дейвис той реализира продажби в размер на 60 милиона долара. През следващите години марката се разпространява и в други спортове, включително баскетбол. През 2005 г. компанията достигна исторически етап, когато има най -големите продажби на спортни обувки в САЩ.
През 2016 г. марката празнува своята 110 -годишнина и обувките New Balance с главна буква N на практика се смятат за символ на Америка. Обувките все повече се наричат емблематични и популярността им продължава да расте . Те се носят не само от бегачи и спортисти, но и от всички, които се грижат за комфорта и удобството. В момента поне 70% от 4 -те милиона спортни и маратонки се произвежда в САЩ